Undskyld jeg er gammel

Undskyld jeg er gammel

Man spørger sig selv, hvad i himlens navn bilder man sig ind? Jeg har skrevet om det før, men nu gør jeg det igen:

Man har kataloger alle vegne om, hvad vi ældre skal foretage os. Der er bingo, banko, motion og håndarbejde.
Jeg var med til et møde for ældre, som handlede om vores velfærd. Der var mødt et lille orkester op, som ene og alene spillede børnesange for OS, der - efter hvad jeg TROR var ved vores fulde fem. Vi blev dirigeret, så man var helt sikker på, at vi kunne følge med.

Man undersøger og undersøger os ældre uden at tale fornuftigt og voksent med os. Jeg var ude for - til et andet møde at min "barnepige" skrev for mig. Hun spurgte ikke om jeg selv kunne. Medierne er OGSÅ ignorante over for os. Man spørger yderst sjældent os ældre - jow! Hvis man er skuespiller og hedder Githa Nørby. Hun kan til gengæld svare for os allesammen.

Dog lysner det for os med åreknuder og skæve ben. Jeg har observeret , at man i moden har sænket skørterne fra knæet og helt ned til gulvet. Det må glæde mange ældre damer, som i flere år har måttet hoppe i lange bukser. Det er jo ikke os alle, der er født med en synål i hånden. Jeg har købt nederdele hos Pakistanerne, og andre forretninger i den genre.

Der er dog een, som har den rette forståelse - min datter. Hun er helt med på, jeg skal klare det, jeg selv kan, og gøre det, jeg er bedst til og ellers holde hovedet klart med skrivning inden for satiren, klummerne og alt det andet, der rør sig i mig.

Tænk lige over de ting, hvis der er nogen fra medierne, der læser det her.
Jeg har ikke tid til gyngestolen i aften. Jeg skal til møde med mine kollegaer og veninder bydelsmødrene.
Ha`det godt allesammen.

Mille & Søren - Diverse andre sjove clipart


Kommentarer

Populære opslag