Hjernedøde udhængsdukker

Lige for tiden flimrer jeg lidt hen over TV skærmen. Hver gang jeg støder på TV3, sidder der en flok damer og snakker sammen - eller rettere skændes om deres venindeskab, kærester, sladder om hinanden og deres hang til smykker i millionærklassen. 

Hvorfor bruger man flere timer på disse gimper?                                                        Hvem ser på dem i timevis? er det de intellektuelle? Jeg tror det næppe!               Er det computer-nørder, håndværkere eller andre, som ikke har tid til den slags TVkikkeri.                                                                                                                    Er det pensionister og kontanthjælpsmodtagere, som synes det er god underholdning? Det er nok en blanding af mange seere fra forskellige dele af samfundet.                                                                                                                   

Jeg diskuterede emnet med et par damer på min alder (I 70erne). De syntes det var morsomt at se dem toppes om ligegyldige ting og se, hvordan de majer sig ud og ommøblerer læberne, så man tror, de konstant har noget i munden. De er for det meste udringede, så herrerne rigtigt kan se den bølgende barm. Deres hår er langt og flagrende. Det er sådan, man skal se ud, hvis man vil have succes i livet og i karrieren.                                                                                                        Medierne har en forunderlig magt over seerne. Hvis man viser den slags medieliderlige og selvophøjede damer længe nok, tror mange til sidst, at de er forkert skruet sammen. Det giver penge i kassen - ikke alene til abonnementerne, men til skønhedsbranchen men også til plastikkirurgerne, modebranchen og meget mere. Man kalder dem endog for "stjerner"                                                                Deltagerne er skåret over een og samme læst: Plasticopererede, langt hår, og karrierer af den ene eller den anden slags. Selv de danske fruer er skåret over denne læst. 

Måske seerne ønsker sig den tilværelse de ser her, eller de kan bare lide at se på skænderierne - Jeg ved det ikke, men taler jeg for mig selv, vil jeg påstå, at det er skrot, som hældes ud på skærmen - men  skrot går jeg ned med i containeren.                                                                                                                                                       

 

Kommentarer

Populære opslag