Den tavse generation.

 INFORMATION om alderdom

Avisen INFORMATION vil spørge en række kulturpersonligheder, hvordan de føler, at alderdommen langsomt men sikkert sniger sig ind på os allesammen.
Jeg kan godt se, at denne gruppe mennesker har et større ordforråd end os andre, som er langt nede under gulvtæppet . Det er derfor, det kun er dem, som bliver spurgt

Jeg for min part kan ikke formulere mig en snus om emnet, da jeg ikke har nogen form for uddannelse eller har stået på en scene. Måske min alderdom er noget nemmere at bære på end hos kendisserne og andre kulturfolk. Det er der ingen, som ved noget om, for vi bliver aldrig spurgt.

Men det er så godt, at vi har alle disse kloge kulturfolk til at svare for os alle. Jeg læner mig bare tilbage og overlader ordet til folk, som har mere slitage i ryg, ben, skuldre og arme end vi almindelige forhenværende lønslaver nogensinde opnår.

Nåh ja! Så er der det med hjernen. Nu er jeg jo langt fra kulturel, så hjernen er ikke for god - og slet ikke på højde med kulturfolket. Jeg kan hverken sætte komma, formulere mig skriftligt eller bare forklare en journalist, hvordan min fortabte hukommelse har det på mine gamle dage.
Det ved INFORMATION alt om. Derfor skåner de os, almindelige mennesker, for ikke at vi skal overanstrenge os mere end nødvendigt.

Hurra for kulturfolket!!!

Kommentarer

Populære opslag