Spørg de kendte

Spørgsmål og svar
Livet i dag er nok lidt forvirrende. Man vokser op i måske to hjem hos to familer, fordi ens forældre er blevet skilt.
Nu er spørgsmålet: Hvad skal man gøre for at konkurrere lille Martins familie nr. 2 ud, så han bedst kan lide at være hos mig?
Det har jeg ingen anelse om, og derfor skriver jeg nu til TV-kanalen Charlie.
NU bliver mit brev læst op, og der sidder så en skuespiller eller to samt et par andre - også kendisser.
De sidder på en scene og hele menageriet bliver styret af Michael Meyerheim. Fedt nok! tænker jeg. De er mega seje.
Man kalder det et panel, som diskuterer brevet. Den ene er klogere end den anden. De kommer hele spekteret rundt om emnet, hygger sig og griner, mens publikum klapper som gale ind imellem løjerne.
Nu skal vi ikke tro, de kun kan tale dansk - nej man haler nogle engelske sætninger med ind i talestrømmen. Det er tekstet - på engelsk. Jeg er ved at måbe over disse orakler. Tænk at man kan bruge så mange ord og vendinger på et enkelt spørgsmål om, hvordan man takler problemet med at kunne holde på sit eget barn med den livsform jeg fører mod deres, som er anderledes.
Oraklerne har vidt forskellige opfattelser af problemet. I mens har jeg selv fundet svaret, inden man er færdig med at debattere og grine sig til et svar:
Jeg vil være mig selv og hus-ordenen er den samme som før skilsmissen. Der kan nok blive lidt tid til lidt fælles aktiviteter, så som at finde noget sammen uden for boligen eller lave noget sammen inden døre som knægten interesserer sig for.
Den anden familie har andre ting at byde på, og sådan skal det være.
At aflevere sin dreng eller pige er ikke lig med en konkurrence om, hvor barnet helst vil være. Det er et spørgsmål om at gøre barnet trygt begge steder. Man siger ikke negative ting om modparten, så barnet føler sig som en lus mellem to negle.
Av!! Jeg har spildt en masse tid på at skrive til Charlie. Jeg kendte jo svaret længe før, genierne var færdige med at øse af deres visdom.
Næste gang jeg skriver ind til Charlie, vil jeg spørge om følgende:
Hvordan lugter en ostSpørg Charlie med Michael Meyerheim på TV2 Charlie kl. 02:10?


Kommentarer

Populære opslag