Kendisser til bords

Undskyld jeg forstyrrer
"Selv om Anne Louise Hassing er skilt fra eksmanden Peter og i dag er kærester med Lars, ses de alle stadig som én stor familie. I dag mødes de til frokost, hvor Anne Louise forsøger at dele sin passion som veganer i form af en hjemmebagt kage. Jens Gaardbo er på turné med sit nye foredrag, og han har en helt særlig gæst med, der"
Her ser I min yndlings-passion: Kendisser ved et frokostbord.
Det er herligt at sidde foran skærmen og høre om disse kendte menneskers private snak om deres liv og levned. Jeg sidder i min gode lænestol og lapper alt i mig. Det ligger mig stærkt på sinde, at høre om deres virke - om det gælder teater, business, film eller bare det, at de er realety-stars. Det sidste er jo et nyere begreb, som har fanget mange seere, og som sådan er det dybt beundringsværdigt, at folk vil medvirke til den slags underholdning for almuen.
Jeg har en definition på disse "reality-shows".
"Et realety-show er et TV-show, der forsøger at fremstille virkeligheden. Derfor er der ikke skrevet et manuskript med replikker. Der kan dog være ting, som er planlagt, eksempelvis temaet, konkurrencer, spørgsmål eller lignende."
Det er den slags mennesker, vi ser til de forskellige "bordsamtaler" og som gør os alle sammen kloge på, hvad de står inde for. Måske jeg tager fejl, men min fornemmelse er, at de allerfleste, som nyder godt af den gode mad og drikke i TV - ikke alene er smagende på maden, men også med et godt dansk udtryk: Selv-smagende.
Velbekomme.


Kommentarer

Populære opslag